Hoe kan je meer bewegen?

Home / Blog / Beweging / Hoe kan je meer bewegen?

Er zijn zoveel manieren waarop u meer kunt bewegen, ongeacht waar uw eigen persoonlijke startpunt is. De truc om actief te blijven, is door iets te vinden dat je leuk vindt en door dat te vinden, kan het dan een gewoonte worden en een deel van je dag.

Het kan moeilijk zijn om tijd te vinden om actief te zijn. Meer bewegen als onderdeel van uw dagelijkse routine is de sleutel tot het ontwikkelen van een actieve levensstijl. Als u geleidelijk kleine haalbare stappen neemt om meer alleen te gaan, met vrienden, familie of collega’s, is de kans groter dat u actief genoeg bent om uw gezondheid ten goede te komen.

Bedenk hoe u een beetje meer fysieke activiteit aan uw leven kunt toevoegen – thuis, buitenshuis, op reis naar het werk of op het werk, en beweeg elke dag een beetje meer.

Hier zijn onze top 5 tips:

  1. Als u een oproep beantwoordt met uw mobiele telefoon, loopt u tijdens het gesprek door het huis, op kantoor of op straat.
  2. Loop naar de winkel op de hoek om je boodschappen te doen, of het item dat je bent vergeten in de supermarkt.
  3. Loop langs de lift en neem de trap!
  4. Loop naar de bushalte en loop nog wat verder als je uit de bus stapt om je bestemming te bereiken.
  5. Vraag je koffie ‘to go’ en praat met vrienden terwijl je loop.

Het helpt als het leuk is

Probeer een activiteit te vinden die je leuk vindt. Het helpt vaak om een ​​activiteit te doen met een vriend of familielid. Als u echter alleen gaat, hoeft u zich geen zorgen te maken, want een van de beste dingen om actief te zijn, is het maken van nieuwe vrienden die net als u de reis alleen zijn begonnen. Je wordt binnenkort elkaars supportersclub.

Begin langzaam

Als je een tijdje niet actief bent geweest, begin dan langzaam. Doe het niet te veel en riskeer letsel. Meer bewegen heeft alles te maken met elke week een beetje meer doen en geleidelijk kleine haalbare veranderingen aanbrengen in uw dagelijkse routine. Begin met trainingssessies van slechts vijf of tien minuten, en verhoog vervolgens geleidelijk de duur van uw activiteit in de loop van de tijd.

Bouw je kracht langzaam op

Je hoeft niet alleen je hart te werken voor een goede gezondheid, het is ook belangrijk dat je spierkracht opbouwt. Dit is vooral belangrijk naarmate we ouder worden, omdat we hierdoor onze dagelijkse taken kunnen blijven uitvoeren en het risico op struikelen en vallen aanzienlijk wordt verkleind. Voor het bouwen van regelmatige krachtoefeningen is geen apparatuur of een mooie sportschool nodig – u kunt gewoon de weerstand van uw lichaam of alledaagse huishoudelijke artikelen, zoals blikken, gebruiken. Dit type oefening helpt uw ​​spieren en botten te versterken, terwijl u uw balans en coördinatie verbetert – dit vermindert uw risico op osteoporose.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.